Jak przedłużyć opaleniznę

3 komentarze

Lato ma się ku końcowi, powoli musimy pożegnać się z kąpielami słonecznymi. Jak przedłużyć opaleniznę? W jaki sposób dbać o skórę, żeby cieszyć się pięknym kolorem skóry jeszcze jesienią?

Podstawą jest regularne nawilżanie i oczyszczanie skóry peelingami. Nie bój się ich. Nie prawdą jest, że robiąc peeling pozbędziesz się szybciej opalenizny, bo ta tkwi w głębszych warstwach skóry. Oczyszczając skórę pozbywasz się martwego naskórka odsłaniając tym samym tę bardziej naturalną i zdrowszą opaleniznę. Wykonuj go przynajmniej 1 - 2 razy w tygodniu.
Przepis na peeling kawowy.

Bardzo ważne jest również nawilżenie ciała, dzięki czemu skóra nie łuszczy się. Dobrze i systematycznie nawilżana pozwoli nam dłużej cieszyć się piękną opalenizną. Najlepsze będą kosmetyki, które zawierają w sobie glicerynę, oliwę z oliwek lub inne oleje, np. olej z pestek winogron.


Poza odżywieniem i nawilżeniem z zewnątrz możemy wspomóc się od środka dostępnymi na rynku tabletkami, które poza wzmocnieniem i przedłużeniem samej opalenizny poprawiają kondycję naszej skóry.

Nie zapominajcie również o piciu dużej ilości płynów, w szczególności wody.

Gorące, długie kąpiele porzućcie na rzecz szybkiego chłodniejszego prysznica.

Innym sposobem są samoopalacze, które nałożone na wcześniej opalaną skórę utrwalą jej odcień. Jeżeli nie chcecie nakładać samoopalacza bezpośrednio na skórę w obawie przed smugami na ciele, wymieszajcie go z ulubionym balsamem. Ryzyko powstania smug obniżycie do minimum. A jeżeli w ogóle nie bierzecie pod uwagę tych kosmetyków, do wyboru macie jeszcze balsamy, mgiełki i pudry brązujące, które również utrwalą Waszą piękną opaleniznę. Najlepiej stosować je na opaloną skórę w celu uzyskania ciemniejszego odcienia lub podtrzymania tego, który mamy.


Istotna jest także dieta. Jedz warzywa, które zawierają beta-karoten. Znajdziemy go w żółto-pomarańczowych warzywach i owocach oraz warzywa liściastych ciemnozielonych. Najwięcej ma go w sobie marchewka lub sok z marchwi, ale znajdziemy go także w dyni, owocach mango, brzoskwiniach, morelach, koperku, natce pietruszki, pomidorach, papryce czy szczawiu.


3 komentarze: