Płaski brzuch w tydzień - to możliwe | How to get a flat stomach in a week

21 komentarzy

Płaski brzuch w tydzień? Czy to faktycznie jest możliwe? Natknęłam się na ćwiczenia dra Tony'ego Catersiano, po których po tygodniu mamy mieć płaski brzuch. Postanowiłam spróbować i włączyłam te ćwiczenia do swojego codziennego treningu.
Zobacz również Callanetics – piękne ciało w dwa tygodnie | Callanetics - 14 Days to a Beautiful Body
W skład treningu wchodzą 3 ćwiczenia:
1. Superbrzuszki.
Kładziemy się wygodnie na plecach i unosimy zgięte nogi tak, aby łydki były ułożone równolegle do podłogi. Ręce krzyżujemy na piersiach i napinając mięśnie brzucha unosimy górną część pleców. Następnie opuszczamy plecy, ale nie kładziemy głowy na podłożu.
Ćwiczenie powtarzamy 20, 30 lub 50 razy.

2. Brzuszki odwrócone.
Dalej leżąc na plecach kładziemy wyprostowane ręce wzdłuż tułowia lub przenosimy je za głowę i chwytamy dłońmi ciężki mebel, wsuwając pod niego dłonie. Teraz unosimy wyprostowane nogi i lekko zginamy je w kolanach. Napinamy mięśnie brzucha, unosząc lekko biodra, pupę oraz nogi. Robiąc wydech opuszczamy biodra.
Ćwiczenie powtarzamy 20, 30 lub 50 razy.



3. Unoszenie bioder. 
Kładziemy się na prawym boku i podpieramy na prawym łokciu. Lewą dłoń kładziemy na biodrze. Napinamy mięśnie brzucha  i unosimy biodra tak, aby ciało tworzyło linię prostą. Po chwili opuszczamy biodra i powtarzamy ćwiczenie 20, 30 lub 50 razy.


Ćwiczenia trzeba wykonywać codziennie w 4 seriach po 20, 30 lub 50 powtórzeń. Ja robiłam 30 powtórzeń każdego ćwiczenia, po czym robiłam sobie bardzo krótką przerwę i przechodziłam do kolejnej serii. Robiąc te ćwiczenia nie byłam na specjalnej diecie. Jadłam, jak co dzień, czyli 4-5 posiłków dziennie, piłam dużo wody, czyli od 1,5 litra do 2 litrów, a oprócz tego zieloną herbatę.
Oto efekty po tygodniu.

Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych i zastanawiacie się nad tymi ćwiczeniami, to myślę, że warto spróbować. Efekty po tygodniu są zauważalne - brzuch jest rzeczywiście płaski :-)


Pamiętajcie oczywiście o rozgrzewce przed ćwiczeniami oraz rozciąganiu po ich zakończeniu.

21 komentarzy:

  1. Naprawdę widać efekt. Muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, efekty zaskoczyły również mnie :-)

      Usuń
  2. Naprawdę widać efekty! Muszę wziąć się za siebie i spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. troche mnie zastanawia brak pieprzyka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie, na którym widać pieprzyk robiłam sama przed lustrem, jest to więc odbicie drugiej strony :-)

      Usuń
  4. Jestem pod wielkim wrażeniem! Z czystej ciekawości, ile cm Ci ubyło w talii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... dobre pytanie, ale szczerze mówiąc nie wiem, ponieważ nie zmierzyłam się przed i po w talii. Zależało mi głównie na płaskim brzuchu :-)

      Usuń
  5. To same ćwiczenia dają takie efekty czy wraz z dietą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli mówiąc o diecie myślisz o zbilansowanym odżywianiu, to tak. Ale nie stosowałam żadnej konkretnej diety i nie mam też problemu z tym, żeby zjeść czekoladę, lody lub napić się lampki wina, kiedy mam na to ochotę. We wszystkim po prostu trzeba zachować umiar.

      Usuń
  6. Robi wrażenie, mam nadzieję że jak zacznę tydzień przed wyjazdem do Hiszpanii to na wyjazd będę miała ciało jak z Photoshopa ;) właśnie kończę 1/4 squat challange więc dołączę to do mojego treningu, zmotywowalas mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że Cię zmotywowałam i oczywiście życzę wytrwałości i trzymam za Ciebie kciuki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile razy dziennie trzeba ćwiczyć, żeby uzyskać taki efekt ?
    I czy, aby uzyskać taki efekt jak na zdjęciu wystarczy wykonywać tylko te ćwiczenia ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten konkretny zestaw ćwiczeń wykonywałam dokładnie przez tydzień i efekt jest widoczny na zdjęciach. Ćwiczenia robiłam zazwyczaj rano przed pierwszym lub drugim śniadaniem. Przez ten tydzień skupiłam się tylko i wyłącznie na tych ćwiczeniach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile straciłaś na wadze przy tych ćwiczeniach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nie było czego gubić :-D Mi chodziło o spłaszczenie brzucha.

      Usuń
  11. Witam, a czy na uda i posladki tez masz jakies fajne cwiczonka?

    OdpowiedzUsuń
  12. Na uda i pośladki polecam m. in. ćwiczenia z Mel B oraz Miley Cyrus Workout: Sexy Legs na nogi. Poza tym rolki, skakanka i schody :-)

    Pozdrawiam
    Agnieszka H. - zabalza

    OdpowiedzUsuń
  13. a cos na waska talie, tak jak u Ciebie ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wszelkiego rodzaju skręty, skrętoskłony, skośne brzuszki i oczywiście hula-hop :-)

      Usuń
  14. Zalezy mi na zrzuceniu 25 kilogramow. Mam 166cm zwrostu i 83 kg. Dwa pierwsze cwiczenia sa super tylko pozostaje problem z ostatnim unoszenie sie na rece. Nie jestem tego wstanie zrobic poniewaz ciezar ciala przyciaga mnie do podlogi. Czy jest w zamian inne cwiczenie takze bardzo skuteczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować ze zgiętymi na 90 stopni i opartymi o ziemię kolanami. Powinno być dużo lżej. Zaznaczam jednak, że nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, więc może warto byłoby zasięgnąć fachowej opinii i zorientować się czy nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby wykonywać te ćwiczenia.

      Pozdrawiam :-)

      Usuń