Babeczki z mikrofali w 5 minut


Dzisiaj jest Tłusty Czwartek, ale kto by miał tam czas stać i smażyć pączki ;-) Oczywiście zawsze można pójść do sklepu, ale nie ma to jak przyrządzić coś samemu. No i najlepiej, żeby to jeszcze było w miarę zdrowe i zaraz nam nie poszło w boczki. I ten wpis powstał właśnie z myślą o tych wszystkich, którzy mają ochotę na coś słodkiego i (nieco bardziej) zdrowego, czego przygotowanie zajmie zaledwie 5 minut.

Cała prawda o Francuzkach, Marie-Morgane Le Moël


Francja kiedyś: szyk, klasa, elegancja, piękno oraz wąsy, beret i bagietka. Francja dziś: płonące samochody, problem z imigracją oraz stan nadzwyczajny. Sztampa? Stereotyp? Po przeczytaniu książki pt. Cała prawda o Francuzkach i obejrzeniu kilku ostatnich relacji dziennikarskich z Paryża odczuwam pewien dysonans.

Chia pudding z dżemem truskawkowym | Chia pudding with strawberry jam



Nasiona Chia, czyli szałwia hiszpańska. Ale w zasadzie co to takiego i z czym to się je? Dzisiaj słów kilka o tym produkcie oraz przepis na jedno z wielu posiłków, którego głównym składnikiem są te cudowne nasionka.
Zobacz również przepis na przepyszną owsiankę.
Nasiona Chia prawdopodobnie należą do jednej z najstarszych roślin uprawnych. Cenione i uprawiane m. in. przez Azteków i Inków. Szałwia hiszpańska pochodzi z tej samej rodziny roślin co mięta i melisa. Naturalnie rośnie w Ameryce Południowej i jest wysoko cenionym źródłem pożywienia, ze względu na swoje unikalne właściwości.

Nasiona Chia bardzo dobrze absorbują wodę, swoją objętość potrafią zwiększyć kilkukrotnie. Mają bardzo niską zawartość cukru, nie zawierają soli. Są naturalnym źródłem pełnowartościowego białka oraz zawierają więcej wapnia niż mleko. Poza tym bogate są w kwasy omega-3, tłuszcze wielonienasycone i nienasycone. Zawierają też sporo potasu, magnezu i fosforu oraz regulującego trawienie błonnika. W tych małych nasionkach znajdziemy również cynk, witaminę B1, B2, B3, A i E.


Wielka moc drzemie w tych malutkich ziarenkach :-)

Zastosowanie:
  • dodatek do wypieków (zarówno na słodko, jak i słono);
  • dodatek do koktajli owocowych czy puddingów na bazie mleka czy jogurtu;
  • dodatek do zup, gulaszu, bigosu i innych potraw;
  • dodatek do owsianki lub musli.
Nasiona można używać w całości lub zmielone.
Ciekawostka:
W języku starożytnych Majów słowo "Chia" oznaczało "siłę".
Przepis na pudding z nasionami Chia jest jednym z moich ulubionych. Jest bardzo prosty i nie wymaga od nas dużej uwagi :-)

Składniki:
  • 2 łyżki nasion Chia;
  • 180-200 ml mleka;
  • łyżka dżemu z truskawek (lub innego, który lubicie).
Sposób przygotowania:
Do niewielkiego naczynia np. szklanki wlewamy mleko i wsypujemy nasiona szałwi hiszpańskiej. Przez pierwszych 5 do 10 minut od czasu do czasu mieszamy, żeby nie powstały grudki. Następnie odkładamy na kilka godzin, a najlepiej na całą noc do lodówki. Rano na wierzch dodajemy łyżkę ulubionego dżemu i gotowe. 

Smacznego :-)

Gymbreak, czyli trening z Kasią Kępką i Szymonem Gasiem - czy to już koniec?

Trening rozpoczęłam dokładnie 21 dni przed nowym rokiem. Dynamiczna tabata, six pack workout i mocne cardio. To wszystko 5 razy w tygodniu.

Gymbreak, czyli trening z Kasią Kępką i Szymonem Gasiem - tydzień już za mną :-)


Pierwszy tydzień już za mną i muszę przyznać, że nie było lekko :-P W dzisiejszym wpisie trochę więcej o samym treningu oraz kilka słów o tym, jak minął mi tydzień z Gymbreakiem. Zapraszam do lektury :-)